2022

Nr 1 – 2022


SmestadEksamensnerver
Krogh ArnesenGeneriske eksempler som argumentasjon
Nytt nettsted: tangenten.no
Johannessen Primtall for overlevelse
Torkildsen Bilfelger
NaylorFroskehopp og Frosketårn
Kilhamn, Bråting, Rolandsson Programmering i skolmatematiken?
Mæland, Myklebust Forventning, forvirring og forundring
Sørensen, Vedvik, Fadum, Tellefsen Programmering og samarbeidslæring – Undervisningsopplegg
Berge Drøfting av ein regel for stigningsvinkel

Matematikksenteret

Myhre Å arbeide med «Hopp videre med kenguru» i klasserommet
Justnes, Valbekmo, Torkildsen Grenseobjekt for god sammenheng i matematikkfaget

LAMIS

Jensen Lederen har ordet
LAMIS sommerkonferanse i Sandefjord
Maugesten UngeAbel-oppgaver
Høydal Lokallagskveld LAMIS Sunnmøre:
Eksamen i matematikk – kva er nytt?
Kirkegaard I fyr og flamme
LAMIS-verksteder på Novemberkonferansen 2021

Nr 2 – 2022


SmestadMatematikk i krigstid?
Hauge, LillandÅ telle de usynlige
Lie, Lampe, Børve Engasjement smitter
Moen Ryktemodellering
Nordskog, Daliri, Palmer Sannsynlighet på tur
Fossum, Rogstad, SmestadEksamen på like vilkår?
Choat Antallsforståelse uten telling
Jahr Om eksamensoppgaver
Naylor Løsninger fra Tangenten 1/2022
Naylor Fascinerende oppgaver med mynter
Torkildsen Pyramidespill
Johannessen Arkimedes og π

Matematikksenteret

Leer, Stengrundet Matematisk observasjon
Meldingsstoff

LAMIS

Jensen Lederen har ordet
Velkommen på LAMIS Sommerkonferanse 2022
Sommerkonferansen 2022 – plenumsforedrag
Sommerkonferansen 2022 – verksteder
Maugesten UngeAbel-oppgave
Unstad UngeAbel 2021–2022
Kirkegaard Praktisk matematikk er ikke lik urolige elever uten kontroll