Nr 1 – 2007
Leder
Bjørnestad, Stava Vurdering av nye læreverk i den videregående skolen
Geijs Matematikkdag i Nederland
Lindland Kunnskap om posisjonssystemet
Svorkmo Små kunstverk av terninger
Rangnes ”På nett”
Haugerudbråten, Kirfel Fjerdegradsfunksjoner og det gylne snitt
Jørgensen, Goodchild Å utvikle barns forståelse av matematikk
Lundetræ Numeralitet
Gjone Lewis Carroll – Alice i eventyrland
Bokomtale
Matematikksenteret
Rapport fra Novemberkonferansen 2006
Wedege, Skott Forandring af indstillinger og praksisser?
Svorkmo Kengurusidene
LAMIS
Hals Sommarkurset 2007
Torkildsen Chens teorem
Oldervoll Om matematikkfagene i vg2
Hals GeoGebra – eit glimrande, gratis geometriprogram
Alseth Vurdering i Kunnskapsløftet
Torkildsen Målingsdivisjon – begrepet som forsvant?
Nr 2 – 2007
Leder
Gade, Svensson Naturen som arena
Lossius Uteskole – en mulighet for å øke forståelsen av måling?
Forsbakk Matematikk i ei inngangsdør?
Bones Matematikk i det fri oppdage, gjøre, sanse og føle!
Hallås Uteskole som arbeidsmåte
Bjørnebye, Solbakken Uteskole og kroppslige uttrykksmåter i matematikk
Bjørnebye, Solbakken Terningspill
Sandvik Mayaenes tallsystem
Christ, Fauskanger Å arbeide med raketter
Edvardsen Eksamen
Henriks hjørne
Isdahl Hva går bra i Norge?
Matematikksenteret
Wedege, Skott Potentiale for forandring?
Stedøy-Johansen Nordisk Matematikkonkurranse
Bones Matematikk ute – satt i sammenheng med aktivitet inne!
LAMIS
Rohde Landslaget for matematikk i skolen stiftet!
Christensen Et barn har hundre språk (Loris Malaguzzi)
Tofteberg Østfold satser på samarbeid
Tangen Matematikkdag på Berg
Nr 3 – 2007
Leder
Laugsand, Torsvik, Munkeby, Johannesen Pytagoras moden for digitale utfordringer?
Seeberg, Kirfel Den utvidede Pytagoreiske setningen
Gjøvik Pytagoras, Pizza og PC
Kirfel Snarveier til Pytagoras
Svorkmo Terningens Pytagoras
Torvanger Pytagoreiske draumar
Rangnes På nett!
Rinvold Innsiktsfulle bevis i geometri
Fuglestad, Borgersen, Daland, Goodchild, Jaworski KUL matematikk – glimt fra en konferanse
Fjæra Aritmetikk og algebra – del 1
Callin, Lindstrøm Holmboeprisen 2007 til Karl Erik Sandvold
Sandvold Om å forstå
Gitlestad Skritteller
Bokanmeldelser
Matematikksenteret
Dalby Vitensenteret Innlandet og Realfagsnettverk
Stedøy-Johansen Resultater fra årets Kengururkonkurranse
LAMIS
Fra årsmøtet 2007
Torkildsen Matematikk til glede og nytte Handlingsplan for 2007/2008
Nr 4 – 2007
Leder
Rangnes Vekst og grafer – modellering med 8-9-åringer
Bjørnestad Litt om å «forstå» regnbuen
Nodland, Mikalsen Virtuell sjokoladekakebaking med kjemometri!
Stedøy-Johansen, Settemsdal Matematiske modeller er ikke alltid rette linjer!
Wæge, Rossing Strikkhopp med Barbie
Rossing På nett!
Kahrs, Solheim Abacustus – et forsøk på konkretisering av likninger
Rangnes Konkretisering av parabelfunksjonen
Gitlestad Let’s Twist again
Selland Skritteljarar
Fjæra Aritmetikk og algebra – del 2
Mæhlum parAbel – et nettbasert læringsverktøy
Manne Holmboeprisen
Bokanmeldelse
Matematikksenteret
Karlsen Besøkssenteret i matematikk ved Høgskolen i Vestfold
Røsseland, Stedøy-Johansen Lærer elevene bedre ved bruk av stegark i matematikk?
LAMIS
Torkildsen Åpent brev til lærerutdannerne
Forfattere søkes – skriftserien gir deg muligheter!
Seminarer for lokallagsledere
Risøy Lokallag Nedre Buskerud
Andersen Matematisk modellering for videregående skole
Abels skissebok