Nr 1 – 1992
Leder
Mellin-Olsen Intervju med Victor Firsov
Gjone Matematikere på frimerker: Sophia Kowaleski
Christiansen Synspunkter vedrørende kvalitet i matematikkundervisningen – del 1
Torkildsen Oppgaveside: Toglengder
Torkildsen Resultat konkurranse nr 2/91
Mellin-Olsen Barn med matematikkvansker: Eleven husker når han ikke lærte
Bokanmeldelse: Min matematikk
Nr 2 – 1992
Leder
Aas Fra amerikansk debatt om matematikkundervisning
Gjone Matematikere på frimerker: Benjamin Banneker
Christiansen Synspunkter vedrørende kvalitet i matematikkundervisningen – del 2
Torkildsen Oppgaveside: Biljardbord
Torkildsen Resultat konkurranse i nr 4/91
Kirfel Summetoner – en note om det å legge sammen
Haga Tre fingre = tre år
Anmeldelse: FORMEL, læreverk for ungdomstrinnet
Nr 3 – 1992
Leder
Tolaas Matematiske draumar
Kirfel Problemløsning! Hvilken strategi skal en følge?
Tangentens metodikkgruppe: Mosaikk av trekanter
Torkildsen Kartonger i mange fasonger
Fjeldstad Matematikk med strikk
Gjone Matematikere på frimerker: Evariste Galois
Mellin-Olsen Matematikkundervisning i Sør-Afrika
Anmeldelse: Dette er matematikk!
Nr 4 – 1992
Leder
Tangentens metodikkgruppe: Mosaikk av firkanter
Mellin-Olsen Matematikklærerutdanningsklassen i Beira
Torkildsen Kommentarer til oppgave i nr 2/92
Kirfel Areal og omkrets – del 1
Gjone Matematikere på frimerker: Arkimedes
Mellin-Olsen Meningsfylt doktoravhandling om matematikkundervisning
Mildestveit Organisering av spesialundervisninga