Nr 1 – 2000
Leder
Henjum Lauving som matematikk
Bueie Matematiske kilevinker
Hinna, Rønning Konkretiseringsmateriell
Venheim Snøflak og regneark
Fuglestad Internettressurser; Grafplotting
Tangen Kunnskapsnivå?
Tvete Solens gang II
Ødegaard Ny, spennende prøveform
Leserbrev: Norsk Matematikkråds undersøkelse 1999
Gjone matematikk på frimerker; Hva er tall?
LAMIS
Selle Utstyr til inspirasjonsrommet matematikk
Torkildsen Teknologi og formgiving
Nr 2 – 2000
Leder
Johansen Caspar Wessel – Norges første matematiker
van Maanen Geometritimer inspirert av en middelalderkonflikt
Smestad Leonardo Pisanos Liber abbaci
Klette Pisano i klasserommet
Fuglestad Internettressurser: Historie
Grånås Herons formel
Tvete Solens gang III
van Maanen Moderne matematikk og gamle metoder
Johnsen Problemløsningens far?
Stubhaug Sophus Lie
LAMIS
Selle 2000-dagen på Hovinhøgda skole
Torkildsen KappAbel
Ranestad Klassebesøk i matematikk
Nr 3 – 2000
Leder
Rangnes Klasseromsmodellen
Karlsen Matematikk i et Montessori-miljø
Marstrander Matematikk i steinerskolen
Brucker Bruk av kalkulator
Sønnesyn Ti delt på atten
Gjone matematikk på frimerker – Uendelige mengder
Fuglestad internettressurser – Dynamisk geometri
Totland Tidevann
Smestad Uhemmet regresjon – det er fali det
LAMIS
Torkildsen Riv ned gjerdene!
Nilsen Videre utvikling av LAMIS
Vike Inntrykk fra Island
Nørving Med 7. klasse til Nordfjordeid
Nr 4 – 2000 (Jenter og matematikk)
Leder
Dunkers, Forsberg Matematik för pojk- och flickgrupper
Holden Matematikk for mer enn halvparten
Knudtzon Likt og ulikt
Grevholm Lär sig flickor och pojkar matematik på olika sätt?
Anker-Nilssen, Nortvedt «Vi vil vise hva vi kan!»
Weng Pigernes og drengenes forhold til matematik
Oppgavesider
Bokomtaler
Tangen Nye former for den muntlige avgangsprøven i matematikk
Røsseland Matematikk er gøy
Marstrander Matematikk i Steinerskolen
Lærebokvurdering Sinus
LAMIS
Gravanes Matte fra monster til moro
Gravanes Matematikk i uteskolen: Lek, le og lær