Nr 1 – 2018
Herheim Fire fokus for god matematikkundervising
Owren Holmboeprisen 2017
Abdelrahman Undervisningens fokus
Rathke En matematisk verden
Jensen Elever finner matematikk
Rennemo, Søvik, Meberg Utviklende matematikklæring
Fyhn Utforsking av kystfiskekultur
Berrefjord, Haugland, Nilssen, Herheim Fysioterapi og matematikk
Kaufmann, Olafsen Intervju med lærere
Naylor Dyr som blir uvenner
Torkildsen Multiplikasjon på skrå
Hovtun Løsningsforslag
Erfjord, Hundeland Lærere lærer sammen
Kirfel Flaten under hyperbelen
LAMIS
Jensen Lederen har ordet
Sommerkurs 2018
Nytt varamedlem til styret: Geir Kristoffersen
Bruvold, Lødding, Østvik, Volden Realfagstur til Edinburgh
Bjørnes Intervju med vinnerne av UngeAbel 2017
Kirkegaard, Jensen Glitter og glam
Lunde Litt om matematikk i videregående skole
Nr 2 – 2018
Herheim Fagfornying for framtida
Bakken Omdreiningslegemer med 3D-printer
Tangen Froskehopp – algebra på sjette trinn
Tronshart Tangentens forsider – et tilbakeblikk
Månsson Brettspill, en ubenyttet ressurs?
Nyman, Säfström, Taflin Rika lösningar på rika problem – att dela smörgåsar
Gangstad Den eksklusive primtallklubben
Karlsen, Vinje-Christensen Intervju med lærere
Naylor Hva kan det være?
Torkildsen Summer av tall i rekke
Kirfel, Aslaksen Areal, omkrets og derivasjon
Matematikksenteret
Ny digital versjon av Alle Teller!
Bruk Kenguru!
Snart kommer Realfagsløyper
Kenguru blir Kahoots!
Elever som presterer lavt i matematikk
Sammen om oppdraget
LAMIS
Jensen Lederen har ordet
Sommerkurs 2018 – Program
Sommerkurs 2018 – Parallellsesjoner
Maugesten «Vi kommer gjerne tilbake neste gang!»
Risøy Realfagsuke på Krokstad skole
Næss «I feel good!»
Nr 3 – 2018
Herheim Fagfornying for framtida
Nyhus Trapesbordproblemet
Flaten, Birkeland Intervju med en lærer
Gjøvik Kreativ undervisning med Web 2.0
Nyman, Säfström, Taflin Rika lösningar på rika problem – att välja glasskulor
Simensen, Olsen ROM – Realfagstalenter og motivasjon
Naylor Kreativ kubebretting
Roksvold Speilprodukt
Kirfel, Aslaksen Areal, volum og derivasjon
Andresen, Dahl Medrivende dialog som fransk fletning
Matematikksenteret
Alle teller! I ny digital versjon
Ny bok: Motivasjon i matematikk
Novemberkonferansen
Problemløsing – også i barnehagen
Matematikk på skolemelka
Kahoot-spill for bedre matematikk
LAMIS
Jensen Lederen har ordet
Maugesten, Nilsen Plenumsforedrag fra Sommerkurs 2018
Berg Nordic Math Class Competition, NMCC – finale 2018
Dean DIM-konferansen 2018
Nr 4 – 2018
Herheim Temanummer om fagfornyinga
Christensen Jordmåling
Wiik, Vos Hvorfor lære om logaritmer?
Siri, Hermansen Suonjir og luovvi – lokal samisk tradisjon (samisk versjon av teksten)
Christensen Kan elever programmere en plæneklipper? Kan læreren?
Hovik Fem praksiser – verktøy for lærere
Smestad Dybdelæring
Nordbakke Utvikling av kjerneelementer
Smestad, Rangnes Fagfornying – mer dybdelæring?
Naylor Kunst med Post-it-lapper
Torkildsen Diagonal og ruter
Matematikksenteret
Settemsdal, Ravlo Alle teller! I ny digital versjon
Matematikksenteret nettverk
FYR-konferanse 2018
LAMIS
Jensen Lederen har ordet
LAMIS sommerkonferanse 2019
Nilsen, Risøy Fagdag i Tromsø
Maugesten UngeAbel-konkurransen
Jensen Lokallagssamling om fagfornyelsen