Nr 1 – 2022
Smestad Eksamensnerver
Krogh Arnesen Generiske eksempler som argumentasjon
Nytt nettsted: tangenten.no
Johannessen Primtall for overlevelse
Torkildsen Bilfelger
Naylor Froskehopp og Frosketårn
Kilhamn, Bråting, Rolandsson Programmering i skolmatematiken?
Mæland, Myklebust Forventning, forvirring og forundring
Sørensen, Vedvik, Fadum, Tellefsen Programmering og samarbeidslæring – Undervisningsopplegg
Berge Drøfting av ein regel for stigningsvinkel
Matematikksenteret
Myhre Å arbeide med «Hopp videre med kenguru» i klasserommet
Justnes, Valbekmo, Torkildsen Grenseobjekt for god sammenheng i matematikkfaget
LAMIS
Jensen Lederen har ordet
LAMIS sommerkonferanse i Sandefjord
Maugesten UngeAbel-oppgaver
Høydal Lokallagskveld LAMIS Sunnmøre:
Eksamen i matematikk – kva er nytt?
Kirkegaard I fyr og flamme
LAMIS-verksteder på Novemberkonferansen 2021
Nr 2 – 2022
Smestad Matematikk i krigstid?
Hauge, Lilland Å telle de usynlige
Lie, Lampe, Børve Engasjement smitter
Moen Ryktemodellering
Nordskog, Daliri, Palmer Sannsynlighet på tur
Fossum, Rogstad, Smestad Eksamen på like vilkår?
Choat Antallsforståelse uten telling
Jahr Om eksamensoppgaver
Naylor Løsninger fra Tangenten 1/2022
Naylor Fascinerende oppgaver med mynter
Torkildsen Pyramidespill
Johannessen Arkimedes og π
Matematikksenteret
Leer, Stengrundet Matematisk observasjon
Meldingsstoff
LAMIS
Jensen Lederen har ordet
Velkommen på LAMIS Sommerkonferanse 2022
Sommerkonferansen 2022 – plenumsforedrag
Sommerkonferansen 2022 – verksteder
Maugesten UngeAbel-oppgave
Unstad UngeAbel 2021–2022
Kirkegaard Praktisk matematikk er ikke lik urolige elever uten kontroll
Nr 3 – 2022
Smestad Urettferdig?
Aune, Enge, Hindkjær, Iversen, Reitan, Valenta Hvorfor blir det slik?
Temanummer (Tangenten 2/2023) Rettferdighet og matematikk
Lekaus, Lossius Språksensitiv matematikkundervisning
Meier Kroppslig læring
Holo Figurtal som bru
Bjerke, Johansen Matematikkolympiaden 2022
Fiskerstrand Digital veiledning i pandemitid
Lorange, Carlsen DragonBox Skole: muligheter og begrensninger
Eriksen, Vos Kjerneelementer og eksempeloppgaver
Naylor Hemmelige tall-trekanter
Matematikksenteret
Tømmerdal Hvorfor er dette riktig, og hvorfor er dette feil?
Meldingsstoff
LAMIS
Jensen Lederen har ordet
Velkommen til nye medlemmer i sentralstyret
Ressurs om FNs bærekraftsmål
Stemningsrapport fra LAMIS Sommerkonferanse
Maugesten Løsningsforslag til UngeAbeloppgaven i Tangenten 02/22
Maugesten Oppgave fra UngeAbel
Nr 4 – 2022
Smestad Ansvar for felles læring
Munthe-Kaas Holmboeprisen 2022
Kristensen Utforsking av kvadratiske funksjoner
Furu Plaster på såre erfaringer
Andreassen Ulike typar oppgåver for utforsking og problemløysing
Skåsheim, Brakestad Borel – eit spel for sannsynsrekning
Lundström Mäta och utforska tid i förskolan
Askevold Julekorger (mønsterark)
Kirkegaard Adventskalender
Opsal, Smestad Norske læreplaner (del 1), se også en oversikt over Lover og læreplaner
Naylor Overraskende kalkulatormønstre
Shockey Hva er problemet?
Matematikksenteret
Svingen Planlegging av intensiv opplæring
En reise fra idé til plakat
Svorkmo Hva kan det være verdt å merke seg ved valg av oppgaver?
LAMIS
Jensen Lederen har ordet
Første utsending av undervisningsressurser til medlemmer
Lokallagssamling i Bergen
Kirkegaard Si takk og si ja, og bli med oss å klippe
Sommerkonferansen 2023
Maugesten Løsningsforslag til UngeAbeloppgaven
i Tangenten 3/22
Maugesten Oppgave fra UngeAbel