2024

Nr 1 – 2024


SmestadDen skjeve skår i PISA
Eskeland Håndtrykkproblemet
Justnes Flerkulturelle rom som ressurs
Hovtun, Røislien Hvordan gjør jeg det?
Opsal, SmestadNorske læreplaner (del 4)
Christensen Indbrud i borgen
Aslaksen, Kirfel Utforskende oppgaver med tredjegradskurver
Hovtun, DreyerDefinisjoner på firkanter i lærebøker

Matematikksenteret

Justnes, Vinje Tallforståelse i grunnskolen i tre ulike land
Velkommen til UH-seminar om matematikk i barnehagen
Matematikk + språk = inkludering
AR-teknologi gjør matematikk mer tilgjengelig for tegnspråklige elever

LAMIS

Ledergruppen har ordet
Næss Utforskende matematikk? Hvordan i all verden får man det til?
Glimt fra LAMIS på Novemberkonferansen
LAMIS nyhetsbrev i februar – noe å glede seg til
Sommerkonferansen 2024 – Velkommen til Ålesund
Maugesten Løsningsforslag til UngeAbel­oppgaven i Tangenten 4/23
Maugesten Oppgave fra UngeAbel

Nr 2 – 2024

tangenten 2 2024 omslag

Vos Modellering som matematisk verktøykasse
Berget, Vos Kva er matematisk modellering?
Baartman Hvor stor er panteren?
Eriksen, Madsen Den tomme modelleringssyklusen
Rønning Preskriptiv modellering og læreplanen
Borromeo Ferri Å endre lærebokoppgave til modelleringsproblem
Skånstrøm, Blomhøj MatematikMorgener
Enoksen Big Foot
Steffensen Modellering av CO2-utslipp
Nordskog, Lien Modellering – å bryte med forventningene
Husevik Matematisk modellering med pendel
Berget, Vos Elefanten i klasserommet

Matematikksenteret

Bondø, Spigset DEKOM Trøndelag – God undervisnings-
og vurderingspraksis etter LK20
Vi søker bidrag til Novemberkonferansen

LAMIS

Ledergruppen har ordet
Johansen Lokallagssamling til nytte og glede
Velkommen til Ålesund og sommerkonferanse 9.–11. august 80
Nordbakke, Sandberg-Kristoffersen Lokallag i Østfold –
Utforskende matematikkdidaktikk på vertikale tavler
Maugesten Løsningsforslag til UngeAbeloppgaven i Tangenten 1/24
Maugesten Oppgave fra UngeAbel

Nr 3 – 2024


Nr 4 – 2024